sadelformat-arsle

Alla inlägg den 20 juni 2014

Av Magnus Liljeblad - 20 juni 2014 14:45

Jag tar tillbaka det jag sa om att fladdermössen lät gulligt! Fy fan vilka jobbiga djur!!! Heeeela natten satt två fladdermöss och kommunicerade. Dom hade varsin ton när dom pep och dom pep varannan gång med ca två sekunders mellanrum. Wiii... Wooo... Wiii... Wooo! Efter ca 40 minuter hoade jag och Staffan ikapp! Då verkade dom tröttna.
Vi vaknade sen runt niotiden och packade oss upp på cyklarna.
Efter nån timmes cyklande hittade vi McDonalds... WIII-FIII!!! Lyckades slänga upp några få bilder och några dagars dagbok. En hamburgare och en bajskorv senare drog vi in på Lidl som låg precis bredvid å köpte champagne å en redig flaska sprit! E're midsommar så e're! Vi glömde dock köpa jordgubbar :/
Vi började smygsupa vid en bäck i en by som heter Chateau Renault, där mötte vi en alkis som försökte kommunicera... Det gick åt helvete. Tror han erbjöd oss någonstans att bo :/ eeehh, nä tack! Vinglade vidare mot en stad som heter Tour. Där handlade vi dagens kvällsmat, Couscous, tzatziki och biff! :) välförtjänt efter 9,1 mil på dammiga vägar!
Tälten satte vi upp vid en liten bäck och började laga mat. Tror vi kör med levande eld hela vägen istället för det tråkiga campingköket! :) vi känner oss så jäkla manliga, ensamma i skogen med en levande eld! Glad midsommar allihopa!

Av Magnus Liljeblad - 20 juni 2014 12:26

När vi vaknade Tvättade vi task, röv och hår i vårt lilla vattenfall. Kallt som fan! Tvättade även lite kläder och hängde på tork på cykelväskorna. Sen bar det av!
Cyklat ca 8,5mil, ganska plant och fina landsvägar omringade av vetefält! Vi hade inte käkat frukost på ca 5 timmar och var helt tömda på energi! Halvvägs dessa 8,5 mil käkade vi kebabtalrik i en liten by! Helt underbart, efter ca 20 min var batterierna laddade och vi satte iväg!
Är nu på en lite plätt vid en underbar sjö som befinner sig i Vendôme. Där slog vi läger och lagade mat. Pasta och färdig köttfärssås. Vi delade på en flaska Rom och blandade med Cola eller juice! Helt underbart vid den öppna elden och sjöutsikten! Har sett ett par ugglor jaga på fälten och nu piper fladdermössen vilt utanför tältet! Kan inte önska mer av den här dagen heller! Behöver man alla materiella ting för att vara lycklig egentligen??? Just nu lever jag livet! Fast efter 200 mil kanske jag tänker annorlunda. Vem vet? Lär mig mycket om mig själv på denna resa! :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<<
Juni 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards